För några veckor sedan följde Susanna med mig till stallet. Vi gillar det där – hänga i stall, dricka kaffe, mysa med snel hest och fota. Förra helgen hälsade jag på i henne stall för att klappa på Ztarlet. Kvällssol och pepp kan man säga var den dagens tema. Men bilder därifrån kommer en annan dag. Vi tar en sak i taget och börjar med stallhänget en brun vårsöndag i mitten av april:

Vi började med kaffe och kaka i den frånvarande solen. Ingen snö i alla fall. I hagen busade Messi och Batman.

Hästen gillar äpplen – check!

Hästpussar är bland det bästa som finns.

Dags att ge sig ut på tur!

Framskritt runt travbanan.

Värma upp i trav.

Och galopp.

Rida på diagonalen för att stämma av rakriktning. Samt få lite extra fart.

Volter för att mjuka upp sidorna.

Eh vad hände med frisyren, crazy Nick Nolte?

Och vad hände med sitsen? Sträck på dig kvinna!

Nja, lite bättre.

Oavsett frisyr och sits var det i vilket fall oerhört kul att rida i paddocken igen!

Klapp och tack för ridturen!

Batman tackar på sitt speciella vis – typ ta mig till min box så jag kan äta hö och bajsa.




2 Comments
Susanna
7 maj 2013 at 08:17Fina Battisen! Vi får göra det snart igen. Med sol!
Alicia
7 maj 2013 at 21:25Alltså tusen pussar på sista bilden. Fina ni är!